Με τον Χριστό, ή απέναντι Του; Επιλογή στάσης ζωής.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 23, 2010 9:54 am
Ειναι προφανες οτι διανυουμε αποκαλυπτικα χρονια.
Και δεν ειναι μονο θεμα "σημειων", η καταστασεων αποκαλυπτικων,
αλλα το συνολικο πλαισιο της εποχης που ζουμε, ητοι της εβδομης ημερας, ειναι εσχατολογικο.
Αλλωστε η εσχατολογικη εποχη, αρχισε ηδη με την Ενανθρωπηση του Υιου και Λογου του Θεου,
εφοσον: "..επ' εσχάτων των ημερών δια την ημετέραν σωτηρίαν εν τη γαστρί αυτής ενoικήσας,
και εξ αυτής αμεταβλήτως σαρκωθείς και γεννηθείς.."
Το εαν θα διαρκεσει η εσχατολογικη αυτη εποχη, μια, η, δυο, η, τρεις, χιλιετιες,
ελαχιστη σημασια εχει,
σε σχεση με την αχρονη αιωνιοτητα που ερχεται,
την Ογδοη και ανεσπερη ημερα δηλαδη,
για να επικρατησει στα πραγματα, η μαλλον προς την οποια κατευθυνομαστε, σταθερα.
Αρα το θεμα δεν ειναι τοσο χρονικα γραμμικο, αλλα ειναι θεμα στοχευσης προς το κεντρο των παντων,
εποχων και πραγματων, καταστασεων και επιλογων, συνθηκων και περιστασεων, που ειναι ο Χριστος.
Κεντρο γυρω απο το οποιο κινεται περιφερειακα καθε εποχη και περισταση. Ολα αρχιζουν και καταληγουν στον Χριστο.
Σε καθε εποχη οι ανθρωποι που δεχτηκαν το μυνημα του Ευαγγελιου, βγηκαν και σταθηκαν στο ξεφωτο επανω απο αυτην.
Ακουγεται παραδοξο αυτο. Σωματικα ισως, ακουγεται τρελλο, πνευματικα ομως απολυτα εφικτο.
Εζησαν μεν, συγχρωτιστηκαν, παλεψαν, και βιωσαν, προσωπο με προσωπο,
ενωπιος ενωπιω, με την εκαστοτε εποχη τους,
αλλα στην βαθυτερη πνευματικη ουσια και νοημα των πραγματων,
την υπερεβησαν, την εκαναν λιγο στην ακρη,
οπως κανουμε ενα κλαδι, που μας εμποδιζει να δουμε το φως του ηλιου,
για να δουν το νοητο Φως της Δικαιοσυνης, τον Κυριο.
Η ειδοποιος διαφορα του πνευματικου ανθρωπου, απο τον σαρκικο και τον ψυχικο,
η εστω για να ειμαστε πιο τιμιοι, αυτου που προσπαθει,
τουλαχιστον με φιλοτιμο να γινει πνευματικος ανθρωπος,
ειναι οτι δεν εγκλωβιζεται στην εποχη του.
Την υπερβαινει, η μαλλον πατα επανω της για να δει ξεκαθαρα το κεντρικο νοημα,
που ειναι η εν Χριστω πορεια της προσωπικης τελειωσης του.
Ειναι η μετατροπη του δουλου, και του μισθωτου, βαθμιδον, σε Υιο,
στον οποιο εχει δοθει, εξουσια να γινει, Τεκνο Θεου,
οπως μας πληροφορει το κατα Ιωαννην Ευαγγελιο.
Εδω λοιπον τιθεται το κρισιμο ερωτημα, του πως θα τοποθετηθει ο καθε ανθρωπος,
απεναντι στο κεντρο ολων των πραγματων και των οντων. Τον Χριστο.
Θα συνταχθει με ολη την καρδια του, και το ειναι του με τον Χριστο,
και θα Τον τοποθετησει ως αναφορα και στοχο της υπαρξης του;
Η,
Θα Τον, απορριψει ουσιαστικα με την αδιαφορια του, την προκαταληψη του, την κακοδοξια του,
την αρνηση του, την εμμονη του στα πραγματα του κοσμου,
και τον εγκλωβισμο του στην εποχη του, και τα προβληματα της;
Γιατι ας μην γελιομαστε αδερφοι.
Οποιαδηποτε αιτια μας απομακρυνει συνειδητα, απο τον Χριστο, βασιζεται σε προσωπικες η κοινωνικες προφασεις, μεν,
αλλα κατ'ουσιαν οριοθετει και αποκαλυπτει την σταση ζωης μας απεναντι Του.
Η ειμαστε μαζι Του, σε καθε στιγμη και περισταση του βιου μας, αρα και στην αιωνιοτητα, η απεναντι Του, με οτι συνεπαγεται αυτο οντολογικα στο μελλον, και μετα την Δικαια και αλανθαστη Κριση Του.
Δεν αποτελει δικαιολογια οι συνθηκες του βιου, του καθενος, να καθοριζουν την αποδοχη η την απορριψη του Χριστου, ως κεντρο υπαρξεως και αναφορας.
Παραδειγματα απειρα.
Ανθρωποι που εζησαν ως "σκουπιδια", ως παρεισακτοι, βιωσαν λαθρα, ως εσχατοι των εσχατων,
πεθαναν με το Δοξα σοι ο Θεος στα χειλη,
και ανθρωποι που εζησαν στα μεγαλα και ανετα χλιδατα σαλονια μεσα στην δοξα και την φημη και την εξουσια και το χρημα,
εφυγαν με το, αναθεμα την ωρα που γεννηθηκαν, αφου δεν ειδαν προσωπο Θεου ποτε, ουτε θελησαν κατι τετοιο.
Φιλοσοφοι, αρνητες, μηδενιστες, καιροσκοποι, σκεπτικιστες, αγανακτισμενοι απο την ζωη, αχαριστοι, και ατομιστες, που δεν εφτασαν ποτε να πουν εστω ενα ευχαριστω που υπαρχουν, απεναντι στον Δημιουργο των παντων.
Τελικα και συμπερασματικα, ειναι θεμα συνειδητης επιλογης, η σταση ζωης που θα κρατησουμε απεναντι στον Χριστο.
Και δεν επηρεαζεται τοσο οσο θελουμε να νομιζουμε, ας ειμαστε ειλικρινεις, απο τα προβληματα η τις χαρες της ζωης.
Εν'οψει του γραμμικου τελους, που δεν ξερουμε ποτε θα ερθει, και εαν θα μας αφορα αμεσα, καλουμαστε να κανουμε την οριστικη και αποφασιστικη στροφη, προς τον μονο δρομο που ζωζει και ζωοποιει, διαζωζει τελικα το Ον, ολοκληρο και ακεραιο ως Προσωπο.
Τον Κυριο και Θεο μας, τον Χριστο.
Και καθε αιτια, λογισμος, περισταση, η συνθηκη, που στεκεται ως αναχωμα, και μας σπρωχνει σε αποφαση να σταθουμε απεναντι Του, δεν μπορει απο μονη της να δικαιολογησει τελικα την αρνηση μας στο Προσωπο Του.
Η ειμαστε με τον Χριστο, η απεναντι Του. Αυτες ειναι οι δυο μονες στασεις ζωης. Δεν υπαρχει τριτη. Εκ του αποτελεσματος.
Μεση κατασταση, αδιαφορια, η αλλη ουδετερη σταση,
δεν υπαρχει και δεν αναγνωριζεται,
ουτε πριν το "ταμειο",
αλλα ουτε και μετα την απομακρυνση απο αυτο..
Ας επιλεξει ο καθενας κατα συνειδηση και κατα προαιρεση, και ας πορευθει κατα το Φως, ειτε κατα το σκοτος.
Και δεν ειναι μονο θεμα "σημειων", η καταστασεων αποκαλυπτικων,
αλλα το συνολικο πλαισιο της εποχης που ζουμε, ητοι της εβδομης ημερας, ειναι εσχατολογικο.
Αλλωστε η εσχατολογικη εποχη, αρχισε ηδη με την Ενανθρωπηση του Υιου και Λογου του Θεου,
εφοσον: "..επ' εσχάτων των ημερών δια την ημετέραν σωτηρίαν εν τη γαστρί αυτής ενoικήσας,
και εξ αυτής αμεταβλήτως σαρκωθείς και γεννηθείς.."
Το εαν θα διαρκεσει η εσχατολογικη αυτη εποχη, μια, η, δυο, η, τρεις, χιλιετιες,
ελαχιστη σημασια εχει,
σε σχεση με την αχρονη αιωνιοτητα που ερχεται,
την Ογδοη και ανεσπερη ημερα δηλαδη,
για να επικρατησει στα πραγματα, η μαλλον προς την οποια κατευθυνομαστε, σταθερα.
Αρα το θεμα δεν ειναι τοσο χρονικα γραμμικο, αλλα ειναι θεμα στοχευσης προς το κεντρο των παντων,
εποχων και πραγματων, καταστασεων και επιλογων, συνθηκων και περιστασεων, που ειναι ο Χριστος.
Κεντρο γυρω απο το οποιο κινεται περιφερειακα καθε εποχη και περισταση. Ολα αρχιζουν και καταληγουν στον Χριστο.
Σε καθε εποχη οι ανθρωποι που δεχτηκαν το μυνημα του Ευαγγελιου, βγηκαν και σταθηκαν στο ξεφωτο επανω απο αυτην.
Ακουγεται παραδοξο αυτο. Σωματικα ισως, ακουγεται τρελλο, πνευματικα ομως απολυτα εφικτο.
Εζησαν μεν, συγχρωτιστηκαν, παλεψαν, και βιωσαν, προσωπο με προσωπο,
ενωπιος ενωπιω, με την εκαστοτε εποχη τους,
αλλα στην βαθυτερη πνευματικη ουσια και νοημα των πραγματων,
την υπερεβησαν, την εκαναν λιγο στην ακρη,
οπως κανουμε ενα κλαδι, που μας εμποδιζει να δουμε το φως του ηλιου,
για να δουν το νοητο Φως της Δικαιοσυνης, τον Κυριο.
Η ειδοποιος διαφορα του πνευματικου ανθρωπου, απο τον σαρκικο και τον ψυχικο,
η εστω για να ειμαστε πιο τιμιοι, αυτου που προσπαθει,
τουλαχιστον με φιλοτιμο να γινει πνευματικος ανθρωπος,
ειναι οτι δεν εγκλωβιζεται στην εποχη του.
Την υπερβαινει, η μαλλον πατα επανω της για να δει ξεκαθαρα το κεντρικο νοημα,
που ειναι η εν Χριστω πορεια της προσωπικης τελειωσης του.
Ειναι η μετατροπη του δουλου, και του μισθωτου, βαθμιδον, σε Υιο,
στον οποιο εχει δοθει, εξουσια να γινει, Τεκνο Θεου,
οπως μας πληροφορει το κατα Ιωαννην Ευαγγελιο.
Εδω λοιπον τιθεται το κρισιμο ερωτημα, του πως θα τοποθετηθει ο καθε ανθρωπος,
απεναντι στο κεντρο ολων των πραγματων και των οντων. Τον Χριστο.
Θα συνταχθει με ολη την καρδια του, και το ειναι του με τον Χριστο,
και θα Τον τοποθετησει ως αναφορα και στοχο της υπαρξης του;
Η,
Θα Τον, απορριψει ουσιαστικα με την αδιαφορια του, την προκαταληψη του, την κακοδοξια του,
την αρνηση του, την εμμονη του στα πραγματα του κοσμου,
και τον εγκλωβισμο του στην εποχη του, και τα προβληματα της;
Γιατι ας μην γελιομαστε αδερφοι.
Οποιαδηποτε αιτια μας απομακρυνει συνειδητα, απο τον Χριστο, βασιζεται σε προσωπικες η κοινωνικες προφασεις, μεν,
αλλα κατ'ουσιαν οριοθετει και αποκαλυπτει την σταση ζωης μας απεναντι Του.
Η ειμαστε μαζι Του, σε καθε στιγμη και περισταση του βιου μας, αρα και στην αιωνιοτητα, η απεναντι Του, με οτι συνεπαγεται αυτο οντολογικα στο μελλον, και μετα την Δικαια και αλανθαστη Κριση Του.
Δεν αποτελει δικαιολογια οι συνθηκες του βιου, του καθενος, να καθοριζουν την αποδοχη η την απορριψη του Χριστου, ως κεντρο υπαρξεως και αναφορας.
Παραδειγματα απειρα.
Ανθρωποι που εζησαν ως "σκουπιδια", ως παρεισακτοι, βιωσαν λαθρα, ως εσχατοι των εσχατων,
πεθαναν με το Δοξα σοι ο Θεος στα χειλη,
και ανθρωποι που εζησαν στα μεγαλα και ανετα χλιδατα σαλονια μεσα στην δοξα και την φημη και την εξουσια και το χρημα,
εφυγαν με το, αναθεμα την ωρα που γεννηθηκαν, αφου δεν ειδαν προσωπο Θεου ποτε, ουτε θελησαν κατι τετοιο.
Φιλοσοφοι, αρνητες, μηδενιστες, καιροσκοποι, σκεπτικιστες, αγανακτισμενοι απο την ζωη, αχαριστοι, και ατομιστες, που δεν εφτασαν ποτε να πουν εστω ενα ευχαριστω που υπαρχουν, απεναντι στον Δημιουργο των παντων.
Τελικα και συμπερασματικα, ειναι θεμα συνειδητης επιλογης, η σταση ζωης που θα κρατησουμε απεναντι στον Χριστο.
Και δεν επηρεαζεται τοσο οσο θελουμε να νομιζουμε, ας ειμαστε ειλικρινεις, απο τα προβληματα η τις χαρες της ζωης.
Εν'οψει του γραμμικου τελους, που δεν ξερουμε ποτε θα ερθει, και εαν θα μας αφορα αμεσα, καλουμαστε να κανουμε την οριστικη και αποφασιστικη στροφη, προς τον μονο δρομο που ζωζει και ζωοποιει, διαζωζει τελικα το Ον, ολοκληρο και ακεραιο ως Προσωπο.
Τον Κυριο και Θεο μας, τον Χριστο.
Και καθε αιτια, λογισμος, περισταση, η συνθηκη, που στεκεται ως αναχωμα, και μας σπρωχνει σε αποφαση να σταθουμε απεναντι Του, δεν μπορει απο μονη της να δικαιολογησει τελικα την αρνηση μας στο Προσωπο Του.
Η ειμαστε με τον Χριστο, η απεναντι Του. Αυτες ειναι οι δυο μονες στασεις ζωης. Δεν υπαρχει τριτη. Εκ του αποτελεσματος.
Μεση κατασταση, αδιαφορια, η αλλη ουδετερη σταση,
δεν υπαρχει και δεν αναγνωριζεται,
ουτε πριν το "ταμειο",
αλλα ουτε και μετα την απομακρυνση απο αυτο..
Ας επιλεξει ο καθενας κατα συνειδηση και κατα προαιρεση, και ας πορευθει κατα το Φως, ειτε κατα το σκοτος.