Θέλω να σας κάνω μία ερώτηση.
Από την Βικιπαίδεια:
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής:Βικιπαίδεια έγραψε: Σιμωνία
Όρος που κυρίως αναφέρεται σε περιπτώσεις χειροτονίας ή προαγωγής κληρικών και μοναχών σε εκκλησιαστικό αξίωμα, με προσφορά οικονομικών ανταλλαγμάτων. Εκτός αυτού όμως, ο όρος Σιμωνία αναφέρεται και στη μετάδοση των εκκλησιαστικών μυστηρίων κατόπιν απαίτησης ανταλλάγματος, όπως και σε κάθε άλλη ανάλογη παράβαση τελετουργική ή διοικητική.
[...]
Το φαινόμενο της Σιμωνίας παρουσίασε μικρότερη έκταση στην Ανατολή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχαν αντίστοιχα φαινόμενα. Χαρακτηριστική είναι η καταδίκη της σιμωνίας από την εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο (691-692 μ.Χ.):
Κανών κγ’: Μή χρηματίζεσθαι ἔνεκα τῆς μεταλήψεως.
Περὶ τοῦ μηδένα τῶν εἴτε ἐπισκόπων, εἴτε πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, τῆς ἀχράντου μεταδιδόντα κοινωνίας, παρὰ τοῦ μετέχοντος εἰσπράττειν, τῆς τοιαύτης μεταλήψεως χάριν, ὀβολούς, ἢ εἶδος τὸ οἱονοῦν. Οὐδὲ γὰρ πεπραμένη ἡ χάρις, οὐδὲ χρήμασι τὸν ἁγιασμὸν τοῦ Πνεύματος μεταδιδόαμεν, ἀλλὰ τοῖς ἀξίοις τοῦ δώρου ἀπανουργεύτως μεταδοτέον. Εἰ δὲ φανείη τις τῶν ἐν κλήρῳ καταλεγομένων ἀπαιτῶν, ᾧ μεταδίδωσι τῆς ἀχράντου κοινωνίας, τὸ οἱονοῦν εἶδος, καθαιρείσθω, ὡς τῆς Σίμωνος ζηλωτής πλάνης καὶ κακουργίας.
(Συμφωνία Κανόνων: Αποστολικοι κθ’ - Δ’ Οικ. Συν. β' - ΣΤ’ Οικ. Συν. κβ' - Ζ’ Οικ. Συν. δ', ιε', ιθ’ - Βασιλείου κ' - Γενναδίου και Ταρασίου Επιστολή)
Ο χρηματισμός Ιερέων μετά την τέλεση κάποιου Ιερού Μυστηρίου (π.χ. Τρισάγιο, Ευχέλαιο, Αγιασμός, κ.λ.π.), ακόμη και όταν δεν μας ζητούν χρήματα οι ίδιοι, αλλά τα δίνουμε από μόνοι μας και τα δέχονται, δεν αποτελεί Σιμωνία;
Το σκεπτικό μου είναι ότι τα χρήματα δίνονται για την τέλεση του Ιερού Μυστηρίου, και νομίζω ότι αποτελεί κακή πρακτική (είναι Σιμωνία).
Π.χ. σύντομα θα κάνουμε στο σπίτι μας, Ευχέλαιο και Αγιασμό, και μου έρχεται άσχημα (το αισθάνομαι ως αμαρτία) να δώσουμε χρήματα στον Ιερέα, επειδή θα μας έχει τελέσει τα Ιερά Μυστήρια.
Ευχαριστώ.